2010年11月26日 星期五

大概遇到騙子了 Almost Scammed!

前幾天,有人發信問我ebay上面那個雙簧管的資訊
我很高興的跟他聯絡。他很乾脆,直接問我底價,說雙簧管是買給女兒做聖誕節禮物的,但是他不在城裡,希望用paypal付款,等我收到款之後,他會找人來取貨,我說好。當我把付款要求寄去,他說他正要付款時發現,取貨那個公司要求他先把快遞費付清才來取貨,可是他沒空去郵局,所以把貨款和快遞費一起寄給我,希望我幫他轉寄錢去快遞公司。
而paypal也果然寄信來說這個人把錢存進來了,除了快遞費、貨款,還多寄100.-
我剎時起疑,再仔細看一下他的信,覺得好幾個疑點:
    我在澳洲,這個快遞公司在美國,(莫非他以為我在佛羅里達的同名城市墨爾本?)
他寫信中的用詞感覺不像會買雙簧管送人的那種人
他提到女兒時用大寫(Daughter),感覺像在找藉口
    此外,他跟快遞公司的事,關我甚麼事呢?
    他要用paypal是不是因為隨時可以取消付款呢?
我決定不要惹這個麻煩,馬上寫了信給ebay報告騙局,並取消交易。
至於oboe就拿到樂器行去寄賣吧,雖然得多跑一趟,至少安全一點。

這個人的email address: clefnjammy@gmail.com

他說的這個快遞公司在以下地址,並要求我到Western Union去匯錢:

Mayowa Fadare
3 walywood st
Hyattsville
Maryland
20783,
USA

3 則留言:

Aaron 提到...

It was the same story for me. The guy "Mark Smith" had terrible spelling and sentences didn't make sense.
He was going to buy my car for his daughter but i had to send $900 to a courier company haha.
He even falsified "Paypal" emails and when he realized I was on to him he sent me a falsified email from the "FBI".
Same email - clefnjammy@gmail.com
Paypal has confirmed it is a scam but I doubt they'll do anything about it so be careful.

匿名 提到...

Hi some guy France Williams contacted me wanted to buy a fireplace from me a suprise for his son haha (ide had it on ebay)said he was a marine engineer at sea and could only use paypal he transfered £200 more than the asking price suposably into my paypal a/con the understanding that I pay by western union £150 to a shipping co MAOWA FADARE in the USA reading this and other things I suspect that this is a SCAM Cheers Steve

瑩皂坊 提到...

Thank you for the stories that you share. I hope that more people will be aware, so less people will be scammed.